יום שישי, 13 בפברואר 2009

מאמרים על יהדות וקיימות

במוסף שבת של מקור ראשון בשבוע שעבר היו שני מאמרים שהתייחסו לקשר בין יהדות לאיכות סביבה. אני מקווה שאלה ניצנים שמעידים על התעוררות, כי בעיני החיבור הזה כל כך טבעי ומובן מאליו, ויש פספוס ענקי בכך שלא נושאים את זה כדגל משמעותי של היהדות.

משום מה באתר של מקור ראשון לא מעלים בכלל תכנים של מוסף שבת, אז עשיתי חיפוש לפי שם המאמרים ומצאתי אותם בבלוג שלא הכרתי קודם שנקרא "קיימות יהודית", שהוא הבלוג של שמואל חן - שאחד המאמרים המדוברים שחיפשתי הוא בכלל ראיון איתו..... אז יצאתי לחפש אתונות ומצאתי יותר ממה שחשבתי שהיו בעדר... יפה, יפה.

והמאמרים: המפתח הוא מוסרי מאת הרב יעקב אריאל, והראיון עם שמואל חן (שרץ עם המפלגה הירוקה מימד, ונתן הסברים על החיבור שלו לנושא והלימוד שלו בנושא). בצד ימין של הבלוג שמואל מפנה למאמרים נוספים שלו ברשת בנושאי יהדות ואיכו"ס: חוק הפקדון לאור היהדות, השבת יום של חירות מקניות, דברי ימי הסביבה, האם גם אלוהים ירוק? ועוד .

(לתנועה הירוקה אגב, לא הצבעתי, כי מה לעשות ואני ימין בדעותי, והמחויבות שלהם לפתרון מדיני שמאלי בעייתית בעיני. אבל חבל שהם לא נכנסו. התרשמתי שהם חבורה של אנשים רציניים ומחוייבים, ובטח בין היחידים שיש להם איזשהו חזון וראייה ארוכת טווח לגבי המדינה).

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

תודה על ההפניה לבלוג שלי - "קיימות יהודית".(מקווה לתקן ולעדכן אותו בקרוב)

אני מתרשם מאד גם מהבלוג הזה.

אשמח תמיד להיות בקשר.

שמואל חן
chayens@gmail.com
050-8221497