יום ראשון, 15 במרץ 2009

חוכמת הקישקע / אליס סורוקי

לפני חצי שנה +, פגשתי את דויד קפאח (גגלו אותו, איש מרתק, שמח ומלא בידע על צמחי מרפא, רפואה אלטרנטיבית וכו') להתייעצות על כל מיני בעיות בריאותיות. קודם כל, היה נורא כיף, כי הוא איש מקסים.
וחוץ מזה, ולרגל זה התכנסנו כאן היום, הוא המליץ לי על הספר חוכמת הקישקע, שאכן רצתי וקניתי מייד, צייתנית שכמותי.

מחברת הספר היא ביתו של הגורו הראשון של התזונה האורגנית בשנות השישים, שפנה לכיוון הזה אחרי שהחלים מסרטן בעקבות שינוי תזונתי. 
למרות כל האורגניות, מיצי הירקות והנבט חיטה ושאר זוועות בריאותיות, האיש מת מסרטן במערכת העיכול בגיל 60.
הבת שלו נגנבה מזה לגמרי, והחליטה לחקור את נושא העיכול מכל זווית אפשרית - מדעית מערבית, פילוסופיה מזרחית, שיאצו, תרבויות עתיקות, מה שאתם רוצים (או לא). 
בכל אופן, בספר היא משתפת את הקורא בידע שאליו היא הגיעה והידע הזה מרתק.

קודם כל, מערכת העיכול היא מערכת מורכבת, שרק לקרוא תיאור של התהליכים שעוברים שם כבר מכניס אותך לאיזשהי תפיסה יותר מכבדת לכל הנושא. מערכת העיכול היא בעצם מסננת לכל הגורמים שנכנסים לגוף, ומשפיעה על מערכת החיסון ועל המון מערכות נוספות בגוף. מערכת העצבים בבטן היא השניה בגודלה אחרי המוח, ויש אפילו החלטות עצמאיות ש"מוח הבטן" מקבל בלי קשר למוח.

שנית, התובנה כי מערכת העיכול מעכלת לא רק מזון אלא גם חוויות ורגשות, היא תובנה מעניינת ומועילה. טראומות שתקועות, תחושות בטן ככלי לתקשורת עם הרגשות שלך. מאוד מעניין. 
(בסופו של דבר, אגב, המחברת הגיעה למסקנה שהסרטן של אביה היה קשור ללחץ והתפיסות השליליות שלו, שכל מיץ נבט החיטה שבעולם לא יכול לתקן.)

בנוסף להבנות והתפיסה המעניינת יש גם רשימה מעשית ויעילה של טיפים, ותוכנית ניקוי.

בקיצור - מומלץ.

אין תגובות: