יום שלישי, 28 באוקטובר 2008

גינה חסכנית במים

מדי פעם מתגלגלים לידי מגזינים מקצועיים בכל מיני תחומים, ואני מוצאת שם כתבות מעניינות. אחד מאלה הוא גנים ירוקים, שלכאורה יש לו אתר אינטרנט אבל בפועל האתר מתייחס רק לתערוכה שלהם ולא מביא את התוכן הקיים במגזין. חלק מהדברים אפשר למצוא במקורות אחרים ברשת.
למשל הודעה לעיתונות משרד החקלאות יכשיר גננים קהילתיים להקמת גינות שכונתיות, הכוללת כמה טיפים לגינה חסכנית במים (הטיפים בהמשך הכתבה במסמך וורד).

עוד כתבה בגיליון ההוא (יולי 2008) "האם מייבשים את הגינון בארץ" לא ניתן למצוא ברשת, אבל לפי שמות של אנשים שדיברו בכתבה הגעתי למקומות מעניינים. מאמרים באתר הארגון לגננות ונוף, כולל: חשיבה ירוקה לטווח ארוך, תכנון ע"פ הקצאת מים שנתית לגן, חיסכון במים בבית ובגן הנוי, גידול מדשאה חסכונית במים, ועוד ועוד, הרבה טיפים מעשיים.

ולמה אני חושבת שזה רלוונטי ל"common knowledge" הירוק? הרי לא לכל אחד יש גינה, וגם מי שיש לו הרבה פעמים נותן אותה לקבלן גינון גם בגינון פרטי וגם בגינון ציבורי. אבל אי אפשר לדעת מה יודע איש המקצוע שלך ולפי איזו פילוסופיה הוא עובד, ולדעתי כדאי לדעת נקודות יסוד כדי לפחות לשאול את השאלות הנכונות למציאת איש המקצוע המתאים, או לבלבל את השכל לאיש המקצוע הנבחר, או כדי לנג'ז לרשות המקומית עם עצות מעשיות בנוגע לגינון.

אין תגובות: