יום ראשון, 18 באפריל 2010

אגנים ירוקים

ארנון גורן הוא מהנדס מים וביוב, עוסק בתכנון של מתקני טיהור שפכים. שמעתי את השם שלו כמה וכמה פעמים בשנים האחרונות מיונתן שעובד איתו, ופעם אחת גם נפגשנו. איש נעים במיוחד, ומה שיותר רלוונטי לעניינינו - מהאנשים ששמחים לשתף ידע ולא לשמור את כל הקלפים קרוב לחזה. כשיונתן העביר לי חוברת הדרכה שארנון כתב על בניית אגנים ירוקים שאלתי את ארנון אם מעניין אותו להפיץ את זה הלאה והוא שמח לשתף פעולה (עד כדי כך שהוא שוקל לפתוח בלוג בעצמו ולהעלות תכנים מקצועיים שלו! יש!). אז מכאן זה במילים של ארנון, והקובץ מצורף לשימוש כל המעוניין, והלוואי שאגנים ירוקים יהיו פיתרון שתופס תאוצה בארץ. 

---------------

 התחממות כדור ארץ, מיעוט הגשמים בארצנו וזיהום מקורות המים, מביאים למסקנה שיש ללכת עד כמה שניתן לתכנון  של טיהור שפכים בשיטות הצורכות אנרגיה מועטה ככל שניתן, ועל ידי כך עוזרים למניעת פליטת גזי החממה לאטמוספרה בתחנות הכוח.

מערכת איסוף טיפול והשבת מים אפורים  (Greywater) לשימוש מיידי בבית ובגינה, הינה בעלת פוטנציאל גדול היכול לשמש מנוף לחסכון משמעותי של כ 50% בכמות מי השתייה לצריכה ביתית, חסכון אשר ברמה כל ארצית, יכול לפתור את בעיית המחסור במים שפירים באזורנו.

הצמחייה הגדלה על המצע באגן הירוק, תורמת למאזן החמצן העולמי וגם משמשת בית גידול לחרקים ציפורים ובעלי חיים שונים המוסיפים למגוון הביולוגי הנמצא תחת השפעה שלילית ע"י הפיתוח הטכנולוגי.

משרדנו נמצא בחזית של תכנון אגנים ירוקים. ניסיוננו בתכנון אגנים ירוקים, משתרע על כ' 20 שנה וכולל תכנון של 9 מתקני אגן ירוק בחב' Water  Severn Trent שבאנגליה.
STW בנתה כ' 135 מתקנים מסוג זה, כדי לטהר את הקולחים לרמת איכות הגבוהה של  BOD/TSS= 5/5  לשם הזרמה לנחלים העשירים בדגה.
בישראל הקמנו מתקנים כאלה, כגון מתקן לטיהור נחל אלכסנדר, מתקנים ברשות הפלשתינאית, וכעשרה מתקנים לטיפול במים אפורים.

מטרת הכנת המדריך הינה לאפשר לכל אדם, ואף שאינו בעל מקצוע, את היכולת ללמוד את הנושא החיוני הזה ולהגיע עד להקמת מערכת הפרדת זרמים ואיסוף, מתקן הטיפול  ופיזור הקולחים המטופלים ליעדיהם השונים בגינה ובבית.



2 תגובות:

Unknown אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
Unknown אמר/ה...

הי
ממליץ בחום על בניה עם חברים. כאן בנינו ווטלנד בהררית עם חברים, אפשר לראות את כל התהליך. (אני צילמתי אז אני לא מופיע) :-)


http://picasaweb.google.com/ARINASH
/WetlandHararit?authkey=Gv1sRgCPT458mp1sO2WQ&feat=directlink