יום שני, 9 במרץ 2015

יצירה בסדנת מיחזור

כפי שסיפרתי בעבר, יש לי חלום גדול, שלא לגמרי ברור לי איך הוא מתממש, מה המודל הכלכלי שלו שיהיה בר קיימא, ומה בדיוק התפקיד שלי בו חוץ מלחלום אותו....
אבל הי, חלום זה חלום, אל תהיו קטנוניים.
אז בינתיים החלטתי להתחיל בחלק קטן של העניין, ולראות לאן יתפתח.

היישוב נתן לי מקלט לזמום בו מזימות.
לקח לי שנה לרהט אותו, כי צריך שהכל יהיה נייד למקרה חירום. בהתחלה תכננתי לבנות ממשטחים כמה ארוניות מדפים על גלגלים. בניתי אחת, וחיכיתי שיהיה עוד זמן/מרץ.
ואז יונתן הבריק כשמצא מאחורי איזה סופר סטנדים מקרטון שנזרקו.

בהמשך התחיל שיתוף פעולה עם דורית הגננת, בשאיפה שזה ידחוף את הפעילות קדימה, אבל למרות הכוונות הטובות זה לא כל כך התקדם.
אז פניתי לפנינה, הגננת של הבת שלי, ובמקביל נכנסו 2 חבר׳ה מהתיכון לשעת התנדבות שבועית והתחלנו לעבוד בקטנה, ונראה מה יקרה...

איך זה הולך?
הילדים מביאים לסלסלה מיוחדת בגן אריזות ביתיות.
בימי שלישי איתי ואליוט מגיעים לשעה עבודה של מיון והכנה של קיטים ליצירה לילדי הגן.
ברגע שיש קיט מוכן אני מביאה אותו עם הנחיות לגן והילדים חוגגים.

אז מה עשינו?
לפני כמה חודשים יונתן ראה שזרקו המון קופסאות של זיקוקים אחרי איזה אירוע. והכל הגיע לסדנא. שני החגים האחרונים היו הזדמנות להפוך את הזבל הזה לזהב יצירתי וכיף לילדים.


ראשון הגיע ט״ו בשבט, ומשגרי הזיקוקים שהיו בקופסאות (גלילי קרטון קשיח מאוד עם רגלית מפלסטיק) ישר עלו על הכוונת. גזרנו להם ״צמרות״ בכל מיני צורות מקרטון קורנפלקס, חתכנו בצדדים להשחלה קלה, וצירפנו פיצ׳יפקעס לעשות להם פרצופים.


שני הגיע פורים, והקופסאות היו מועמדות לאכסן משלוחי מנות. בגן כבר התארגנו על משלוחי מנות מאגודת חרשים, אז העסק עבר לשוק פורים הקהילתי עם שתי הצעות: אחת לעצב מפלצת ביצירה חופשית עם כל מיני חומרים מהסדנא, ובשניה הכנתי גרפיקה של פרצופים משעשעים שאם גוזרים את הפה זה מתאים בול לשקף שעל הקופסא.


עד כה, בשלב זה.
הבוקר אספתי סל מלא אריזות מהגן, מחר ניפגש שוב בסדנא ונתחיל לחשוב על דברים אביביים, סדר ניקיון, וסיפורי יציאת מצרים ופסח. 

2 תגובות:

Naama אמר/ה...

איזה יופי! בהצלחה (:

חמוטל לורנס אמר/ה...

תודה! פתאום כשאני כותבת על זה, זה מרגיש כאילו זה יותר קורה...