יום רביעי, 29 באוקטובר 2008

אניאגרם

קיבלתי פעם מגלית מייל עם הפניה לשאלון מהשאלונים האלה, נו, ששולחים לך במייל, ובסוף אתה מוסיף את הגיל שלך ויוצא שבכיתה ט' היית צ'יוואווה. לא חשוב. נסחפתי. זה מה שחשבתי על השאלון, אבל השאלון הזה יצא אחר. יצא בול. קטעים.

אני מצטטת כאן (בדילוגים) ממה שכתוב בדף הבית שלהם, אבל כדאי להציץ שם. כלי מעניין ביותר, שווה חיטוט (לפחות תמצאו את הטיפוס שלכם, זה מעולה לחטוף את זה ישר לפנים).

תורת האניאגרם מתארת תשעת טיפוסי אישיות המייצגים תשע נקודות מבט שונות על החיים.
מאחורי כל נקודת מבט נעוצה אמונה בסיסית שמשפיעה על הדרך בה אנו תופסים את העולם. בדרך כלל איננו מודעים לאמונה בסיסית זו כי היא מתנהלת מאחורי הקלעים ומשפיעה על דרך קבלת ההחלטות שלנו ועל מערכות היחסים שלנו.
מתוך כל נקודת מבט מפתח כל טיפוס אסטרטגיית פעולה שונה שמסייעת לו לשרוד ולהתמודד עם העולם.
האניאגרם מתארת את הממדים הלא מודעים המניעים את האדם ואת דפוסי החשיבה, הרגש והפעולה המאפיינים כל קבוצת טיפוס.
היא מאפשרת לך לראות בבהירות את המניעים הנסתרים שמאחורי הקלעים של אישיותך, מה מפעיל אותך, מה עוצר אותך, היכן נמצאים המכשולים והיכן האתגרים.
לא רק שהשיטה משמשת ככלי אבחוני יחיד במינו ומדויק באופן מדהים, אלא גם ובעיקר מהווה כלי להתפתחות וצמיחה אישית המסייע לאדם להשתחרר מהתבניות שמקבעות אותו, להגיע לאיזון ולרמות גבוהות יותר של תפקוד ולפרוץ דרך ברמת האפקטיביות האישית שלו.
כשאתה מזהה את הטיפוס שלך, ניתנת בידך בעצם מפה של הטריטוריה בה אתה חי וכשאתה לומד אותה אתה גם יודע לזהות את הטריטוריה שבה אחרים חיים. המפה עוזרת לך לראות מה עומד בדרכך, מה מניע אותך היכן נמצאים המכשולים הצפויים והיכן האתגרים.
מודעות עצמית חדשה זו מאפשרת לך בחירה מודעת. אתה מתחיל להיות "בעל הבית" של עצמך, אתה זוכה בשליטה טובה יותר באשר לתוצאות וההשלכות של פעולותיך. אתה מפתח איזון חדש ואיכויות רוחניות ופסיכולוגיות גבוהות יותר.
לכל טיפוס "שפה" משלו, כשאנחנו לומדים להכיר את כל 9 הטיפוסים אנו בעצם לומדים 9 שפות שונות. ומהי הדרך היעילה לתקשר עם כל טיפוס. מערכות היחסים שלנו משתפרות ללא הכר כשאנח נו מסוגלים לראות את העולם מנקודת מבטו של האחר. אנחנו נעלבים פחות, כועסים פחות, מסוגלים לפתור נקודות משבר בצורה יעילה יותר . אנחנו הופכים לפחות שיפוטיים וביקורתיים ופתוחים יותר להקשיב לנקודת מבטו של האחר. אנחנו יכולים להבין איך העולם מ ופיע לו, מה מניע אותו, מדוע הוא מתנהג כפי שהוא מתנהג ומה "מקפיץ לו את הכפתורים".
(וזה עוד היה בדילוגים...)

אין תגובות: