יום רביעי, 12 בנובמבר 2014

להוסיף אור

הכדורגלן בן ה10 חזר הביתה: ״אחח... אמא, כואבת לי הרגל, חטפתי חלקה״.
זה מחזה רגיל, האמת, דרמה זה חלק מההכשרה המקצועית של הכדורגלנים. וחלקה (HLEKA), למי שלא מכיר, זה אומר שמישהו גרם לו להחליק במשחק טיפה אגרסיבי..
למודת ניסיון משנה שעברה בבית ספר, שהימים בהם המגרש מוקצה לשכבה שלו הם ימים שחוזרים חבולים, אני מהנהנת ומהמהמת ״טוב, ככה זה בבית הספר, עד שיש לכם מגרש, אז כולם בהיסטריה״. והוא: ״מה פתאום בית ספר? זה קרה לי אימון. בבית ספר לא עושים חלקות.״
-״מה? ממתי? שנה שעברה הסיפורים היו כל הזמן על חלקות?!״
- ״אה, זה היה בגלל כמה תלמידים והשנה הם עזבו.״
- ״רגע רגע, תסביר״
- ״זה עבר דירה, זה עבר בית ספר, זה אני לא יודע, אבל שלושתם עזבו״
- ״זהו? שלושה ילדים עשו בלגן שנה שלמה והרסו לכולם?״
- ״כן״
- ״בוא נעשה שניה חישוב כמה ילדים אתם בשכבה״
- ״4 כיתות, 30 ילדים בכיתה, סה״כ 120״
- ״ואם חצי בנות שלא בעניין של הכדורגל..״
- ״דוקא יש כמה שכן...״
- ״לא עקרוני, נניח ירדנו ל-60, ועוד כמה שלא משחקים - נניח 45 ילדים כל פעם על המגרש?״
- ״משהו כזה״
- ״אז 3 ילדים השפיעו על 45 ילדים? כלומר ילד אחד הורס ל-15?״
- ״כן״
- ״תחשוב כמה כוח יש לילד אחד! אם כל אחד משפיע על 15, יש לך כוח אדיר בידיים! השאלה רק מה אתה עושה איתו....״

***
אנחנו חיים בעולם מטורף, שסוחף אותנו לכל הכיוונים, ונדמה לנו שאין לנו יכולת להשפיע. אבל יכול להיות שהתפיסה שלנו על להשפיע היא יומרנית מידי, חושבים בגדול, הפגנות, רפורמות, הון, פוליטיקה...
זה נשמע נורא שרי אריסון ״השינוי מתחיל בתוכי״ (ולכן אם אני בשאנטי אני יכולה לשחוט אתכם בעמלות, מה אתם עושים עניין מכסף, השינוי מתחיל בתוככם.. בעעעע, טוב, נסחפתי שניה).
אבל השינוי היחיד יכול לקרות רק בתוכי, וחינוך זה לא לחנך אחרים אלא את עצמי, תמיד, כדרך חיים. ולהוסיף טוב, להוסיף קירבה, להוסיף חיוך, להוסיף אור. לפי הסטטיסטיקה בשכבה של הכדורגלן - זה 1 על 15.

תראו את הסרטון בבקשה >>


אין תגובות: