יום שני, 3 בנובמבר 2008

טיפים יומיומיים - רכב

  • ככל האפשר - לכו ברגל, סעו באופניים, באוטובוס, בטרמפ במקום באוטו.
  • הקפד על לחץ אוויר תקין בצמיגים, להקטנת הבלאי ולהקטנת צריכת הדלק.
  • כאשר רוכשים רכב חדש, מומלץ לבדוק את צריכת הדלק שלו. קיימים פערים משמעותיים בין דגמים שונים של רכבים. רכב עם הילוכים ידניים או רובוטיים צורך עד 30% פחות דלק.
  • עד מהירות של 80 קמ"ש חסכוני יותר לנסוע ללא מזגן עם חלון פתוח, מעל 90 קמ"ש רצוי לנסוע כשהחלונות סגורים ולהפעיל מזגן . אל תעברו את ה110 קמ"ש - בזבוז דלק לא סביר. נסיעה במהירות החוקית המותרת חוסכת דלק (וגם רפורטים)
  • רכב קטן חסכוני בדלק ועדיף על רכב גדול. אתם באמת צריכים ג'יפ לנסיעות היומיומיות שלכם? לא חבל?
  • ויש כללים לנהיגה חסכונית המביאים לחיסכון של % 10-15. (מתוך משרד איכה"ס האמרקאי, עירית פריבורג, אירגון המכוניות הגרמני):למנוע מטען מיותר – 100 ק"ג משקל יתר צורכים כ חצי ליטר יותר דלק ל100 ק"מ. מטען על הגג פוגע בכל תיכנוני האירודינמיקה של הרכב. שלושה אופנים על הגג משמעותם במהירות של 100 קמ"ש צריכת יתר של 4 ליטר ל100 ק"מ. רק הגגון למשאות בלבד מעלה הצריכה ב 1 ליטר ל100 ק"מ.חלונות פתוחים גם הם פוגעים באירודינמיות במהירויות בינעירוניות (דורש שיקול דעת מתייותר רצוי, מזגן או חלון פתוח).הקפדה על צמיגים שתוכננו מן ההיבט להפחתת אנרגיה/התנגדות לתנועה מופחתת. הקפדה על לחץ אויר בהתאם לנתוני היצרן, ומותאם למטען .מרחקים קצרים צורכים יותר. לפי VW צריכת מכונית בינונית מיד לאחר ההתנעה כ 30-40 ליטר דלק ל100 ק"מ. אחרי ק"מ אחד הצריכה יורדת ל20 ליטר, רק אחרי כ 4 ק"מ המנוע בטמפרטורת עבודה והצריכה רגילה (כ6 ליטר ל100 ק"מ). מעבר לכך יש את ענין שחיקות המנוע במצב קר. לשמירת המנוע רצוי לאחר ההתנעה להתחיל מיד בנסיעה, אך באופן "רך". רצוי להשתמש בשמנים סינטטים קלים.נסיעה בטורים (סיבובי מנוע) נמוכים . ה א – ב של הנסיעה המתחשבת בסביבה. לכל המכוניות שיוצרו ב20 שנה האחרונות , כמה שנוסעים בסל"ד (סיבובים לדקה) נמוך יותר ובאופן "רגוע" יותר – יותר טוב. נסיעה בסל"ד נמוך חוסך עד % 30 דלק ושומר על המנוע. 2000 סל"ד מספיק לנסיעה העיר.העברת הילוכים זריזה. במסגרת לשמירת סל"ד נמוך. זה גם שומר על המנוע וגם מוריד רעש. מענין: מכונית ב50 ק"מ בשעה בהילוך שני, מרעישה כמו 20 מכוניות הנוסעות בהילוך רביעי.כל האצה צורכת הרבה יותר דלק. רצוי לכן לנסוע "רגוע" יותר במרחק כזה לרכב שלפנים המאפשר החלקת שינויי נסיעה של זה שלפנים.בלימה. להפטר מן הנוהג לבלום עם המנוע. זהו מיתוס מטרום זמן מעצורי הדיסקית. העצירה עם המנוע יוצרת כ 10 פעמים יותר מסרטנים מאשר בנסיעה רגילה. לבלום עם המנוע רק בשיפועים חזקים.נסיעות בינעירוניות. 2000 סל"ד לא מספיק בנסיעות בינעירוניות. לפי פורד הצריכה במהירויות גבוהות כפלים מב ¾ המהירות המירבית. כך רצויה נסיעה של 80 קמ"ש בכבישים בינעירוניים רגילים, ו120 קמ"ש באוטוסטראדות.לא להתפתות למיני תוספים המבטיחים ניסי חיסכון בצריכה ופליטה.כיבוי זוללי חשמל. מזגן מעלה הצריכה בכ 1.8 ליטר ל100 ק"מ. אם שוכחים את חימום הזכוכית האחורית, מבוזבז כל שעה כ0.1 ליטר.לכבות מנוע. בעצירות פקקים של יותר מ20 שניות, כדאי לכבות את המנוע. לא "לתת גז" בהתנעה. (הודעה מתוך פורום איכות הסביבה)

תגובה 1:

הסבת רכב לגז אמר/ה...

אתם בהחלט צודקים, אין כמו ללכת ברגל, טוב לבריאות, חוסר בכסף, זיהום אויר. אך לפעמים, מה לעשות אי אפשר בלי רכב. אז לפחות כדי להסב את הרכב לגז. פתרון מושלם והקל ביותר לאנשים אשר רוצים לחסוך בעלויות הדלק שרק הולכות וגדלות וגם לשמור על הסביבה וללכת על הבחירה הירוקה. בהצלחה !